Friday, November 29, 2013

Parteneriatele în blogosferă





Parteneriatul în blogosferă este un subiect nou pentru mine. Până în momentul de față nu îmi amintesc să-mi fi trecut vreodată prin minte să îmi asociez blogul cu un site sau o companie etc. 
Asta poate din cauza minții mele care nu este deloc business-oriented, din contră, sunt o mare visătoare și motivul pentru care scriu pe blog este că îmi face plăcere. Îmi place să îmi pun sufletul pe “foaie”, sub forma lui cea mai artistică. Uneori sunt mulțumită de ce iese, alteori nu prea.
Un alt motiv este că nu am scris ca să fac o afacere din asta, sau să am profit. Am luat însă în calcul posibilitatea de a pune într-o carte toate postările. Dar acum stau și mă întreb cât succes ar avea cartea respectivă dacă blogul meu, în cazul de față, este reflexia mea fidelă. Adică nu este deloc popular. Are câteva mii de vizite, dar nu primesc aproape niciodată comentarii.
                Blogul este destul de nou și se află în foarte puține blog-roll-uri, deci foarte puține partneriate. L-am creat acum aproximativ doi ani și jumătate, dar scriu de pe la 10 ani. Temele abordate nu sunt foarte diverse și abordarea mea este mai degrabă literară. În principiu, scriu pentru sufletul meu, nu din egoism, ci pentru că vreau ca mesajele pe care le transmit să fie naturale, motiv pentru care nu mă voi plia niciodată pe un anumit stil dacă nu mă simt confortabil cu acesta.
Însă, pe de altă parte, mă gândesc că până și cele mai bune și eficiente produse au nevoie de sprijin, de reclamă, de o mână de ajutor pentru a fi descoperite și ulterior apreciate. Nu spun că blogul meu este printre cele mai bune, dar consider că este undeva pe aproape. I-ar trebui putin PR, ce-i drept, un parteneriat de pildă. Analizând mai mult situația, îmi dau seama că ar trebui să iau în calcul posibilitatea unui asemenea parteneriat.
 O analogie care îmi vine acum în minte este cea a unei edituri și o carte bine scrisă. Oricât de bună ar fi cartea respectivă, oricât de interesant și original ar fi subiectul, nu s-ar vinde prea bine dacă nu ar exista respectiva editură care să o sprijine și să o promoveze. Iar dacă respectiva carte ar fi suficient de atractivă în rândul cititorilor, atunci editura ar avea de câștigat, pe termen lung sau scurt, autorul ar avea beneficii materiale și împlinire sufletească, iar cititorii ar fi încântați.
Aș mai putea face o analogie de la actualul job. Clienții achiziționează produse de la compania pentru care lucrez, ambele părți asumându-și imaginea pe care și-o creează datorită asocierii reciproce.
Astfel, compania respectivă beneficiază de reclama pe care clienții i-o fac (gratuit sau nu) pentru că, în cel mai fericit caz, sunt mulțumiți de ceea ce primesc.
                Cred că aceleași reguli (nescrise) s-ar aplica și în cazul unui parteneriat blog-firmă / companie sau blog-blog.
                Reclama ar trebui să fie recirpocă și ambele părți ar trebui să aibă de câștigat.  Însă trebuie să existe o potrivire de ambele părți, o perspectivă și niște principii comune. Mă îndoiesc că o companie IT și-ar asocia imaginea cu blogul meu, de exemplu, având în vedere tehnicitatea unuia și sensibilitatea celuilalt.
Pe scurt, pentru ca toată lumea să aibă de câștigat, este nevoie de o asociere a unui blog cu un partener (sau invers) cu care să fie “pe aceeași lungime de undă”, să aibă mai mult sau mai puțin același traseu și interese comune.
Un exemplu concret al avantajelor parteneriatelor în blogosferă: aici mpă refer la beneficii pentru o a treia parte”. Dacă nu exista parteneriatul superblog cu site-ul www.comunicatedepresa.ro, nu știu cum și dacă as fi aflat de superblog (este prima ediție la care particip).
S-a întâmplat așa: trebuia să scriu un comunicat de presă pentru un proiect în care eram implicată la momentul respctiv. Pentru că nu mai scrisesem de pe vremea facultății un asemenea text am cautat pe google, în speranța că voi gasi câteva informații de bază. Așa am ajuns pe www.comunicatedepresa.ro (de existența căruia știam) și am dat peste un comunicat de presă, despre ce credeți? Exact : SuperBlog 2013, ediția de toamnă! Am decis imediat că voi participa.
Apoi am mai citit câteva artciole de pe site-ul concursului, interviuri cu participanții (si câștigatorii, unii actuali parteneri) edițiilor trecute ceea ce m-a entuziasmat și mai tare. Am zăbovit puțin asupra interviurilor cu Irealia și Mnealui  ceea ce mi-a sporit interesul față de concurs și de comunitatea bloggerilor.
Tot scriind la acest articol, poate este o idee indusă, poate nu, dar cred că un astfel de parteneriat te ajută să crești ca și blogger, să te dezvolți altfel, poate chiar și să îți conturezi o strategie asupra a ceea ce vrei să faci  cu blogul mai departe.
Nu sunt sigură dacă faptul că am participat la SuperBlog reprezintă un parteneriat sau nu, dar să zicem că este. Pentru mine participarea la acesta a contat si contează foarte mult.

Ce beneficii am eu:
-           - Nu  știu să îmi creez vizibilitate și să îmi fac reclamă, oricât de bună ar fi munca pe care o depun la un moment dat
-        -   Am scris despre subiecte despre care nu credeam că voi (putea) scrie vreodată
-       -   Și în moduri inedite aș spune, creând scenarii  cu personaje diverse
-        -  Parcă am mai urcat câteva locuri în topul Zelist
-     -   Participarea la SuperBlog mi-a deschis noi orizonturi. Aveam de ceva vreme în plan să scriu o carte (UNA), un roman mai exact. Ei bine, acum, la final de concurs știu că voi scrie cel puțin trei (deci o să mai auziți de mine :) ). Va fi romanul respectiv, o carte cu impresii și diverse aspecte psihologice pe care le-am trăit și observat și o carte cu basme. Mulțumesc SuperBlog!
-       - Recompense materiale? Locul din clasament nu prea mă ajută. Și sincer chiar nu contează. Satisfacția spirituală este imensă și compensează deja orice premiu.
Ce beneficii are SuperBlog:
-          Mai greu de spus. Din punctul meu de vedere, numărul mai mare de participanți din această ediție (comparativ cu cea din primăvară) a crescut, chiar dacă nu toți au rămas în competiție până la sfârșit. Această creștere a sporit, cu siguranță, notorietatea concursului, o răsplată binemeritată, aș vrea să subliniez.
Ce beneficii au sponsorii:
-          Aici este mai ușor. Și-au asociat imaginea cu un concurs în plină dezvoltare dar și cu bloguri foarte vizitate și apreciate.
Concluzii:
                Parteneriatele în blogosferă sunt foarte utile pentru toți cei implicați, însă este o chestiune ce ține de alegerea și opțiunile fiecăruia, de nevoile și perspectivele fiecăruia. Beneficiile vor veni atâta timp cât există respect, încredere, promovare, sprijin reciproce.

Articol scris pentru SuperBlog 2013

No comments:

Post a Comment

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...