Monday, March 17, 2014

În formă... sănătoasă



Este binecunoscut faptul că trăim într-o epocă în care cu toții vrem să fim în formă. Mergem la sală, mâncăm sănătos, renunțăm la micile plăceri “vinovate” (dulciuri, în special ciocolata, făinoase, băuturi carbogazoase etc.), facem jogging, bem diverse ceaiuri etc.

Pentru mine personal, fiind slabă de când mă știu (un lucru care nu mă bucură foarte tare pentru nici cealaltă extremă nu este prea plăcută), să fiu în formă înseamnă să am un stil de viață sănătos. “Moștenirea genetică” m-a ajutat de-a lungul timpului să păstrez un echilibru destul de vizibil la nivel fizic. Și totuși nu mă bazez pe asta, deoarece, având în vedere haosul în care trăim, un dezechilibru hormonal sau metabolic poate oricând să îmi dea peste cap silueta.
Contrar ideilor preconcepute, care se pare că au început să fie depășite în zilele noastre, chiar dacă nu am nevoie să slăbesc, totuși folosesc anumite metode “de slăbit” pentru a mă simți sănătoasă, confortabil în propria-mi piele.
Cel mai mult îmi place să beau o cană cu apă cu lămâie dimineața înainte de micul dejun. Motivul pentru care am început acest obicei sănătos este acela de a-mi face stomacul “fericit” pentru că de-a lungul timpului m-am pricopsit cu niște mici probleme digestive. Am aflat că lămâia, fie ea clasică sau verde, aduce foarte multe beneficii: ajută digestia (ceea ce m-a convins să consum zilnic acest fruct – apă cu lămâie mai exact),  întărește sistemul imunitar datorită vitaminei C (și aici m-a ajutat foarte mult), detoxifică organismul, previne apariția cancerului, topește grăsimile etc.
Că tot am ajuns la acest subiect, mi-am amintit că de curând o prietenă care se confruntă cu câteva kilograme în plus mi-a povestit  despre LemoSilhouette pe care îl folosește de câteva săptămâni.
Mi-a spus că acesta este un supliment alimentar 100% natural,  având la bază lămâia verde. Topește grăsimile și stimulează metabolismul, fără ca cel care consumă suplimentul să fie afectat de aciditatea specifică acestui tip de fruct.
În acest produs natural, s-au aliat, pe lângă lămâia verde, și alte ingrediente naturale, care își unesc beneficiile pentru a ne ajuta (pe cei care avem nevoie) să luptăm contra kilogramelor nedorite fără grija efectelor secundare. Așadar, să le urăm drum bun și cale bătută grăsimilor și toxinelor și să le urăm bun venit în dieta noastră, în ordinea “numerelor de pe tricou”, următorilor: Guarana, Ananas, L-Arginina, Aloe vera, Portocalul amar.
Această echipă mică are efecte mari și îmi place așa de mult ideea de lămâie verde mai ales  (lămâia - unul dintre fructele mele preferate, verde – culoarea mea preferată, ca să nu mai zic de beneficiile produsului) încât l-aș utiliza fără să stau pe gânduri dacă aș avea nevoie. Pentru că nu se știe niciodată, voi ține minte acest produs (care apropo, este avizat de Institutul de Bioresurse Alimentare cu nr. AA5669/07.05.2012) pentru că îmi inspiră încredere, mai ales pentru că prietena mea îl utilizează.
Pe lângă apa cu lămâie (pe care o savurez chiar în acest moment), pentru a mă menține în formă consum fructe și legume zilnic,  și în general, prefer felurile de mâncare cu cel puțin 75% legume și mai puțină carne. Este doar o chestiune de gust, care se pare că îmi folosește. Evit prăjelile și mezelurile. Și tot o chestiune de gust este și faptul că nu mă dau în vânt după dulciuri (nici măcar după ciocolată).
Îmi place foarte mult și ceaiul verde pe care îl consum adesea, acesta având proprietăți similare lămâii.
De asemenea, fac aproape zilnic exerciții fizice (sala e depaaaarte): puțin aerobic, puțin stretching, puțină kinetoterapie. Cu probleme de greutate sau nu, cu toții știm cât de mult ne ajută mișcarea pentru menținerea în formă și atingerea unei stări de sănătate optime.
Îmi place de asemeni să merg pe jos prin oraș sau prin parcuri, petrec cât mai mult timp în natură și aici am ajuns la zona de întrepătrundere dintre forma fizică și cea psihică.
Mișcarea de orice fel nu numai că ne ajută să ne ținem sub control kilogramele, dar ne conferă și o stare de spirit foarte bună, un echilibru mental pe care mulți dintre noi îl căutăm, în special dacă avem un job stresant și foarte solicitant.
Din punctul meu de vedere, mintea și sufletul trebuie antrenate constant și ele pentru a ajunge la armonia perfectă dintre fizic și psihic: o ieșire în weekend cu prietenii, o muzică relaxantă, o carte bună și multe alte metode pe care fiecare dintre noi le avem pentru a ne reîncărca bateriile.
Încerc să mențin acest echilibru prin toate cele enunțate anterior pentru că oamenii dragi au nevoie de mine (până și eu am nevoie de mine). Pentru a nu se interpreta greșit, trebuie să se știe că nu  am un abdomen perfect,  sau un corp perfect in general, nu arăt ca un fotomodel, în ciuda faptului că sunt slabă. Însă îmi voi păstra și hrăni mereu ambiția de a avea, cum se spune, o minte sănătoasă într-un corp sănătos.

Articol scris pentru SuperBlog Spring 2014

No comments:

Post a Comment

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...