Monday, January 11, 2016

M-am despărţit de Facebook!




Bună, mă numesc Izabela şi sunt dependentă de Facebook. Cu acte în regulă şi trei pagini la activ. Una pentru fiecare blog pe care îl deţin. :)))

Şi oricât aş fi încercat, nu reuşeam să nu intru pe Fb mai mult de 5 minute, chiar şi în timpul programului de muncă. Mai ales atunci :D Chiar dacă nu făceam decât să mă uit la poze şi filmuleţe.

Acum stau şi mă întreb, oare intram foarte des pe Fb pentru că mă obosea şi plictisea jobul, sau aveam impresia că mă obosea şi plictisea jobul pentru că aveam această minunată activitate, de a-mi verifica profilul şi ce-a mai postat lumea nou din 5 în 5 minute? Hmmmm... greu de spus.

Cert este că era foarte obositoare această dependenţă, drept urmare mi-am dezactivat contul... iar! :) Am mai făcut asta de două ori până acum. Prima oară, vreo două săptămâni, iar a doua oară cam o lună şi jumătate. M-am simţit foarte bine. Am avut mult mai mult timp pentru lucrurile importante. Chiar dacă iniţial aveam tendinţa să intru la fel de des, peste un timp am scăpat de acest tic nervos. Până în ziua în care l-am reactivat.

Ştiu că voi face asta din nou la un moment dat. Cred că este la fel ca la fumătorii înrăiţi care nu reuşesc să se lase de viciu decât pentru o perioadă foarte scurtă dintr-un simplu motiv: pentru că le place (sau cel puţin aşa cred eu. Nu fumez, deci nu pot decât să-mi dau cu părerea din ce am văzut).

Sper să reuşesc să mă ţin departe de acest virus numit Facebook cel puţin o lună. Timp în care voi trăi în viaţa reală, voi fi ceva mai dedicată activităţilor care îmi aduc satisfacţie şi împlinire sufletească, şi anume:

- voi scrie mai mult aici şi voi posta mai des şi pe celealte bloguri: Izabela's Photos şi Reţete şi poveşti. Materiale am din plin. Numai că... nu m-am mobilizat suficient. Am fost cam comodă şi/ sau leneşă, trebuie să recunosc, chiar dacă nu-mi convine. Poate ar trebui să am ca obiectiv principal pe anul acesta să ies din zona de confort. Nu e o idee rea.

- voi traduce mai mult pentru TED, nu filmul, ci TED: Ideas worth spreading, un site care promovează discursurile motivaţionale şi inspiraţionale. Vi-l recomand cu drag! Anul trecut, m-am înscris ca voluntar pe acest site pentru a traduce discursuri în română, engleză şi franceză. Până acum am tradus doar două. Voia avea grijă să schimb această cifră :)

- voi citi mai mult. Aşa aş vrea. Dar ştiţi ce? Nu prea mai am energie. Poate pentru că mi-am consumat-o prin alte părţi aiurea (chiar dacă am făcut progrese anul trecut, tot nu este sufocient). Şi pentru că nu am mai dat de luni bune de o carte pe care să o citesc cu sufletul la gură. Dacă ştiţi vreo astfel de carte, vă rog spuneţi-mi şi mie, până nu-mi pierd toţi neuronii de la lecturi atât de rare şi cam slăbuţe... Aştept recomandări. ^_^

- voi mai încerca să scriu câte o pagină din când în când pentru cartea/ nuvela/ romanul de care m-am apucat. Aici nu aş vrea să forţez lucrurile pentru că îmi doresc să scriu mai mult când simt că pot să pun ceva de Doamne-ajută pe foaie.

- voi citi mai des blogurile din blogroll. Abia mai apuc să citesc titlurile. Şi îmi spun că o să citesc... mai încolo, când o să am timp, cică... Ha haaa... mai încolo devine de multe ori niciodată şi e păcat. 

Iar după ce voi fi revenit pe Facebook, sper să am ambiţia, voinţa & co să nu mai fiu aşa activă acolo. Nici măcar pe sfert. Dacă voi reuşi sau nu, asta va fi probabil o altă postare :)

2 comments:

  1. Izabela, sa stii ca chiar acum am intrat pe facebook si chiar am zis ca nimic interesant si bun pe facebook-ul asta. Esti bravo ca te0ai despartit de el, macar pe o perioada si tot e bine - curajoasa lady esti tu hehehe.

    O sa intru si eu pe TED sa vad despre ce e vorba anume, as vrea si eu sa traduc cand o sa am chef, e ceva interesant!

    Sa ai o seara frumoasa si bafta in toate! Pupici, Liuba x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai dreptate, Liuba. De cele mai multe ori, facebook este o mare pierdere de timp.

      Sper să îţi placă ce vei găsi pe TED. Încerc să vizionez cât mai multe discursuri. Aproape de fiecare dată, mă simt o idee mai luminată decât eram înainte să le ascult :)

      O seară frumoasă şi ţie! :* :)

      Delete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...