Sunday, May 15, 2016

Cartofi noi la cuptor



Cartoful este una dintre legumele mele preferate. Iar acum că este sezonul celor noi, am pregătit ceva simplu și rapid, așa cum îi șade bine gospodinei moderne... și grăbite :D

Am găsit doar medii, nu din aceia mici, i-am asortat cu ce mai aveam prin bucătărie și i-am pus la cuptor. Pot fi folosiți ca și garnitură la fripturi sau pot fi serviți ca atare. Eu am preferat să mă bucur de aroma lor simplă de data asta.

Ce am folosit:  

800 gr de cartofi noi medii
4 fire de usturoi verde
4 fire de ceapă verde
doi căței de usuturoi
oregano uscat
rozmarin proaspăt și uscat
o ceșcuță de roșii cherry (am folosit cherry de la saramură, că tot aveam un borcan de la ai mei, pus peste iarnă)
sare, piper după gust
5 linguri de ulei (de preferat de măsline)
câteva fire de mărar


Cum am procedat:

Am spălat bine cartofii, fără să îi curăț de coajă.
Am tocat mărunt verdeața, am zdrobit cățeii de usturoi și am amestecat cu sarea, piperul, condimentele și uleiul. Am uns cartofii bine cu acest amestec și am i-am pus într-un vas de sticlă.

Am adăugat și roșiile cherry, am acoperit cu folie de staniol și am dat la cuptor circa 30 de minute în totall la 200 °C. Pentru cartofii mai mici, merg și 20 de minute.
I-am verificat după 15 minute și i-am întors pe partea cealaltă, lăsându-i tot acoperiți.

După cele 30 de minute, i-am descoperit și i-am mai lăsat încă 7 minute la foc mare să se rumenească.

I-am scos de la cuptor, am mai presărat puțin mărar și i-am servit cu salată verde.

Spor și poftă bună vă doresc! :)








6 comments:

  1. Apetisanti, tocmai mi-am luat si eu doua kilograme de cartofi noi cu rozmarin.

    ReplyDelete
  2. Mami, ce bine arata!!! Vreau si eu sa incerc hehehe Multumesc de receta. Pupici, Liuba x

    ReplyDelete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...