Tuesday, January 31, 2017

30 ianuarie - Ziua Croissantului

sursă foto
Ieri nu am apucat să scriu, dar îmi plac atât de mult croissantele, încât merită măcar o menţiune. 

Croissantele mă duc inevitabil cu gândul la Franţa, la Paris, la un mic dejun acompaniat de o ceaşcă de cafea cu lapte sau ceai şi Edith Piaf pe fundal, în capitala iubirii.

Pufoase şi moi, simple cu unt, cu gem sau cu diverse creme, croissantele franţuzeşti sunt divine şi îmi amintesc de zilele petrecute la Paris, unde chiar şi cele amablate, cumpărate din supermarket aveau un gust infinit mai bun de ce ştiam eu. 

Şi totuşi am avut surpriza să descopăr că aceste delicioase produse de patiserie nu sunt de origine franţuzească. Sunt mai multe versiuni, însă cea mai des întâlnită face referire la bătălia de la Viena din 1863. Turcii urmau să invadeze oraşul, iar patiserii şi bucătarii de serviciu din noaptea respectivă, care asigurau hrana armatei asutriece, au auzit zgomotul făcut de turci şi au tras alarma. Astfel, turcii au fost luaţi prin surprindere de vienezi şi învinşi.

Atunci, patiserii au fost numiţi eroi şi au fost rugaţi să conceapă un produs prin care să marcheze izbânda asupra turcilor, care le era datorată în mare parte. Astfel, au creat croissantul, un foietaj în formă de semilună (simbolul Turciei), simbolizând victoria austriecilor împotriva turcilor.

Oricare ar fi adevărata poveste, croissantele rămân un deliciu pentru începuturi de zi reuşite, pentru dimineţi însorite de vacanţă, cu zâmbete şi chef de plimbare. 🥐😊🌞




6 comments:

  1. Daa, am mincat si eu la Paris croissante cu unt abia scoase din cuptor. Nu mi-a venit sa cred cit erau de gustoase fata de ce cumparam eu la noi in tara. Mai cumpar din cind in cind mini croissante din Auchan (calde) dar tot nu sunt ca cele de la Paris. Cred ca la noi nu se respecta reteta ca nu au gustul ala de unt 100% !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, nu se compară cu cele franţuzeşti. Cred că nici nu fac vreun efort să respecte reţeta întocmai. Dar în lipsă de altceva, merg şi cele româneşti :)

      Delete
  2. Ma duc cu gandul la Paris. :) piticul meu e mare fan de asa bunatati! :)

    ReplyDelete
  3. Și mie îmi plac mult de tot croissantele, mai ales cele cu umplutură. Dar nu ajută deloc la silueta mea care a prins proporții! :))

    P.S. Dacă ai chef de o leapșă, m-am gândit și la tine:
    https://gandurideprimavara.wordpress.com/2017/02/02/leapsa-despre-carti/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred e ok să ne mai facem şi câte o plăcere din când în când :)

      Merci pt leapşa! Ador cărţile. Răspund cât pot de repede :)

      Delete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...