Saturday, March 5, 2016

Primăvara mea





„Verde crud, verde crud...
Mugur alb, și roz, și pur.
Vis de-albastru și de-azur,
Te mai văd, te mai aud...”
(Note de Primavară, de George Bacovia)
  
În martie, mi-am dat întâlnire cu primăvara. În fiecare weekend, în fiecare zi, în fiecare parc, la fiecare colț de stradă.
I-am urmat orbește și obsesiv miresmele, culorile, puritatea, lacrimile de fericire că există... că exist...

M-am împrietenit mai întâi cu soarele. De fapt suntem vechi cunoștințe, deja ne știam și abia așteptam să simt cum razele odihnite îmi cuprind chipul obosit de iarnă și mi-l dezmiardă, mi-l încălzesc.
M-am luat la întrecere cu vântul blând de care mi-a fost atât de dor, jucându-se zburdalnic cu zulufii mei, coafându-mi părul în cele mai năstrușnice moduri.

Am colecționat amintiri gingașe cu florile din drumul meu ce mi-au vindecat sufletul de frig, de teamă și mi-au invadat laptop-ul cu sute de fotografii.
Cerul țesut cu nori albi pe care îl privesc în fiecare zi fără să ma satur este sursa mea de inspirație, alinarea mea chiar și în zilele ploioase...

Odată cu luna martie, se vorbește despre (și se practică)  faimoasa curățenie de primăvară. Ce se întâmplă la mine în cameră: toate cărțile și revistele merg frumos la locul lor;  rocada hainelor: cele de primăvară-vară iau locul celor  grele de toamnă-iarnă (treabă terminată parţial încă din februarie); dieta se schimbă brusc și conține tot mai multe verdețuri.
 
      Cel mai mult îmi place că, odată cu trezirea la viaţă a naturii, şi oamenii zâmbesc mai mult, sunt mai luminoşi, mai omenoşi, lăsând deoparte privirile posomorâte, neprietenoase, întunecate. Toată lumea se bucură de abundenţa de flori, de plimbările în aer liber cu soarele în suflet, deschizându-şi braţele să o primească aşa cum se cuvine: caldă, pură, colorată, înmiresmată - Primăvara! :)


2 comments:

  1. Cred ca de asta iubim toti primavara, pt frumosul care renaste langa noi, molipsindu-ne :)

    ReplyDelete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...