Saturday, May 14, 2016

Plăcintă cu brânză sărată și verdeață

Am descoperit de curând o brânză veche de vacă, foarte-foarte sărată. Este sfărâmicioasă și merge de minune cu roșii, de preferat roșii adevărate, gustoase, aromate, nu cu plasticurile din supermarket.

Pentru că am cumpărat foarte multă, mai mult de un kilogram, și am avut și ouă de casă, am zis să folosesc o parte din ea și la o plăcintă cu verdeață, pentru că tot este sezonul potrivit.

Recomand rețeta de mai jos pentru că este simplă, rapidă și cu un gust nemaipomenit!

Ce am folosit:

un pachet de foi subțiri de plăcintă Linco
400 gr de brânză sărată (de vacă, de oaie, după preferințe)
6 fire de ceapă verde
2 fire de usturoi verde
un mănunchi de mărar
6 ouă de casă
ulei pentru uns tava
hârtie de copt

Cum am procedat:

Într-o tavă rotundă cu margine detașabilă, am pus hârtie de copt pe care am uns-o bine cu ulei.
Am așezat foile una câte una, în cruce.
Am pus brânza sfărâmată într-un bol, împreună cu ouăle bătute, verdețurile tocate mărunt și le-am amestecat bine.

Compoziția obținută am pus-o peste foile de plăcintă pe care le-am împăturit deasupra și am dat la cuptor (180 °C) aproximativ 22 minute până ce plăcinta s-a rumenit, ca în fotografii. Se poate lăsa câteva minute mai mult dacă testăm cu scobitoarea si nu iese curată încă.

Nu am mai pus sare pentru că brânza era deja foarte sărată.

Am servit plăcinta călduță și a fost un deliciu, exact cum m-am așteptat! :)

Spor și poftă bună!







2 comments:

  1. Ce culoare frumoasa de la oua de buna calitate! Imi plac placintele cu verdeata, leurda, spanac dar si cele dulci cu multe stafide.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, se vede diferența cu ouă de casă. Cu brânză dulce nu am încercat, dar e o idee bună :)

      Delete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...