Friday, October 12, 2018

Miresmele copilăriei (2)

Frunze uscate cad una câte una din bolta de viță-de-vie la fiecare suflare de vânt. Soarele mângâie blând ciorchinii de struguri vineții și încălzește harnicele mâini ce trebăluiesc prin curte.
Câteva ciori croncăne a toamnă, brăzdând cerul din când în când cu negrul penelor dese. Dintr-un colț de bătătură, se înalță, împletindu-se, fumul de la lemnele ce ard în mica sobă de pământ și parfumul prunelor clocotinde - polp-polp - în căldarea veche, întăciunată și arsă de la magiunul din anii trecuți.
Bunica amestecă din când în când în căldare. Între timp înșiruie pe o măsuță borcane mari în care va sta peste iarnă magiunul de prune.
Mama îl va presăra cu nucă măcinată din belșug, iar după ce va da gata două farfurii mari cu clătite umplute cu aromatul amestec, ne vom strânge toți ai casei să ne înfruptăm în fața TV-ului la vreun serial de duzină.

Așa era cândva, pe vremuri, la început de toamnă, când trăia bunica și noi eram copii zurlii, zburdând toată ziua prin curte și nu numai... 😊



6 comments:

  1. Cât de frumoase amintiri !!!
    Mulțumesc frumos pentru această minunată călătorie în timp !
    Oftez! Cât de bune or fi fost acele clătite !!!
    Îți doresc un weekend cât mai plăcut ! Pupic !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cele mai bune clătite sunt cele din copilărie :)
      Mulțumesc și eu pentru vizită! O zi frumoasă îți doresc!

      Delete
  2. Tare frumos graita-i!
    Eu am reusit foarte tarziu sa fac clatite. Imi iesea mereu un fel ciufuleala. Doar cand au aparut tigaile astea noi, am reusit in sfarsit...
    Multumesc pentru amintirile impartasite!
    O seara frumoasa si o saptamana usoara, draga Izabela!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mă bucur că ai reușit cu clătitele. Sunt un desert de efect la îndemâna oricui :)
      Mulțumesc pentru vizită!
      Weekend liniștit îți doresc! :*

      Delete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...