Sunday, February 8, 2015

Pozitiv vs. negativ

photo source
Când suferi de vise neîmplinite, ai tendința să te faci frate cu pesimismul, negativismul și tristețea.
Pentru că simţi că timpul trece fără rost, sufletul se consumă și farmecul dorințelor prăfuite se pierde ușor-ușor.

Însă, dacă ai înlocui gândurile negative, chiar și forțat, cu unele pozitive, deși nu simți așa, poate la un moment dat, curând, te vei transforma spiritual în omul ce merită cu adevărat ca acele vise să se îndeplinească.
Gândurile pozitive pe care ți le impui când simți că cele negative ți se potrivesc mai bine, sunt ca atunci când, dreptaci fiind, încerci să scrii cu mâna stângă. Aceasta parcă opune rezistenţă la noua activitate care i-a fost încredinţată şi are tendinţa să îi paseze pixul mâinii drepte, experte în scris. Dar în timp, cu exerciţiu, ai putea deveni ambidextru.

Schimbarea modului de gândire de la negativ la pozitiv nu este deloc uşor de înfăptuit, dar merită orice fărâmă de efort. Mai ales că nu vei fi singurul care va beneficia de consecinţele acestei schimbări, ci şi cei din jurul tău.

2 comments:

  1. Eu am observat ca nu pot sa fiu o persoana negativa...si nici nu imi doresc asta. Am momente cand ma apuca negativismul dar acele momente dureaza putin si de obicei ele vin de la multe tensiuni acumulate...

    Chiar in urma cu ceva timp am abandonat un vis...insa nu stiu cum se face ca m-am reintors la el, iar acum ca ti-am citit articolul si stau sa ma gandesc...cam cu toate visele mele am facut la fel, le-am abandonat iar apoi am revenit la ele. Cateva dintre ele mi s-au si indeplinit :)

    Frumos articol, incurajator!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta este o atitudine demnă de urmat: să nu renunţi la visele tale indiferent ce se întâmplă. Pentru că dacă faci ceea ce trebuie, cu siguranţă într-o bună zi, rezultatele se vor vedea şi-ţi vei mulţumi că nu ai renunţat :)

      Mulţumesc pentru apreciere :)

      Delete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...