Labels
- Cărțile mele (1)
- Diverse (9)
- Emma's Pages (17)
- English (38)
- Exerciții pentru suflet (4)
- Gânduri printre rânduri (7)
- Jurnal (17)
- Jurnal de sarcină (7)
- Motivational (2)
- Organizare (7)
- Poveștile mele (27)
- Recenzii cărţi (2)
- To Do List (1)
- Versuri/ Lyrics (88)
Monday, January 6, 2014
Thursday, December 12, 2013
They are wrong!
When you’re used to give and give, rarely take and even more rarely ask for things, people will think that you have everything and almost never believe that you need something.
When you smile all the
time, people will think that your entire life is flawless, that your hidden
heart knows no sorrows, no worries, no tears.
When you're always calm and serene, people will see you as a hideous abnormality when you dare having a completely human normal well-deserved breakdown.
When you're always calm and serene, people will see you as a hideous abnormality when you dare having a completely human normal well-deserved breakdown.
When you are quiet most
of the time and avoid crowds, people will think that you don’t like being
surrounded by others, that you don’t like to spend time with others, that you
don’t like the people.
When you are always comforting
the others when they are sad or depressed, people will think that you don’t ever
need a shoulder to cry on, or a helping hand, or simply, someone to be there
and listen.
When you have a relationship,
people will think that you have all you need and that you have no right to
complain. You should be happy only because you have someone to love and to be
loved by, they would say.
When you like to be
alone once in a while, people will think that you are a freak and shouldn’t be
disturbed.
When you don't speak too much,
people will think that you have nothing interesting to say and they will most
likely interrupt you with what they think is the most important story in the
world.
When you don’t have what
they call “normal activities”, people will say you are weird and care too
little to accept that each person’s normality is different from their own and to
appreciate the uniqueness
in every human being that crosses their path.
The question is: will
anyone ever really-really understand, if you make an effort to explain?
Sunday, December 1, 2013
Farmecul de ieri și de azi
Decembrie… Primii fulgi de zăpadă, ușori creau o atmosferă clasică, de basm, în marele oraș înțesat de oameni grăbiți, ursuzi, nepăsători. Oana se îndrepta cu pași repezi către supermarket, însă dansul delicat al fulgilor pe care îi aștepta cu nerăbdare o făcu să-și amintească de propria existență. De ce se grăbea? Doar era sâmbătă și nu avea nici un plan pentru dup-amiază.
Doar că ritmul
și agitația orașului unde locuia de peste patru ani parcă o acapareaseră și era
conștientă de asta. Încerca să rămână aceeași Oana pe care bunica ei o educase și
crescuse până la vârsta de 18 ani, când a părăsit mica localitate natală pentru
a urma cursurile facultății.
Acum se îndrepta
către supermarket. Scopul ei era acela de a cumpăra cadouri de Crăciun pentru bunici
și câțiva oameni dragi. Oana era orfană. Părinții muriseră într-un accident
când ea avea doar 3 ani. Rămase în grija bunicilor care o crescuseră cu toată dragostea
de care erau în stare două suflete necăjite care suportaseră multe lipsuri și
necazuri.
Oanei îi reveniră
în minte multe amintiri din copilărie. Își iubea atât de mult bunicii și îi
vizita foarte des de când se mutase.
Intră în
supermarket și se îndreptă către raionul de cosmetice. Voia o cremă Doina nutritivă și vitaminizantă
pentru bunica.
Bunica nu era o
femeie cochetă. Nu avea timp de așa ceva. Avea însă cei mai blânzi ochi din
lume, cea mai caldă mângâiere, cele mai primitoare brațe. Bunica mirosea a
busuioc, a vanilie, a cuptor cu lemne și, mai ales, a acasă. Muncea din zori și
până seara târziu, grădina fiind locul ei preferat, puținul pământ, paradisul
ei, cum îi plăcea să spună. Robotea ca o adevărată gospodină și nu avea timp de
nimic altceva.
Oana își aminti
de săptămâna aceea când bunica se îmbolnăvise și petrecuse zile de-a rândul
într-un spital, în alt oraș. Avea doar 10 ani. Nu putuse să o viziteze deoarece
era prea departe. Zilele acelea au fost cele mai grele. Deși învăța foarte
bine, nu putuse să se concentreze la școală. Învățătoarea (doamna Petrescu) observă
că ceva e în neregulă și o chemă într-una dintre pauze în cancelarie.
Cu lacrimi în
ochi, Oana îi povesti doamnei că este foarte îngrijorată pentru bunica. Își dorea
foarte mult să revină sănătoasă acasă și se temea pentru viața ei. Cu greu se
abținu să nu izbucnească în hohote de plâns. Doamna învățătoare, blândă și caldă,
o îmbrățișă pe copila plăpândă din fața ei și îi spuse vorbe de încurajare, așa
cum numai un dascăl cu un suflet mare putea să o facă. Când Oana se mai lumină,
doamna Petrescu îi dărui o carte cu basme, pe care să o citească seara acasă,
până se întorcea bunica.
În același timp,
doamna scoase din geantă o cutiuță rotundă, cu o cremă albă, ușor parfumată, pe
care scria Doina. Ochii Oanei se
luminară, privind cum învățătoarea își masa mâinile cu crema pufoasă.
Mâinile învățătoarei
erau atât de fine... mâinile bunicii erau înăsprite de munca pământului și
treburile gospodărești.
Chipul
învățătoarei era luminos și delicat... chipul bunicii era angelic, dar brăzdat
de riduri adânci, martore ale unei vieții nu tocmai ușoare.
-
Bunica
are mâini aspre, murmură Oana fără să-și dea seama și începu să plângă de-a
binelea, acoperindu-și fața cu mâinile neajutorate și fragile.
Doamna Petrescu rămase nemișcată pentru o
secundă, apoi o strânse la piept pe micuța elevă, încercând să o calmeze. O
întrebă de ce are bunica mâinile aspre. Fetița îi povesti printre suspine cum
bunica muncește din greu dintotdeauna și că uneori se plânge de pielea mâinilor
ce a devenit tot mai sensibilă, dar că nu se încumetă să cheltuiască puținii
bani pe care îi are pe creme. Oana mărturisi că strânge bani din puținul ei
pentru ca la următoarea aniversare să îi cumpere bunicii niște produse care
i-ar face bine, așa cum a văzut la televizor de atâtea ori.
Doamna ascultă cu atenție și zâmbi. Scoase
din poșetă o altă cutiuță Doina, neîncepută și i-o dărui Oanei. Îi spuse că își
cumpărase una în plus cu o zi înainte, doar așa, pentru că îi plăcea foarte mult,
fiind crema ei preferată. Dar cum nu avea nevoie de ea, i-o dărui din suflet
pentru a-i face un mic cadou bunicii când se întoarce de la spital.
Oana ezită, rămăsese cu „minunea” în palme,
uitându-se când la doamna, când la cutie, când sună clopoțelul și trebui să se
întoarcă repede în clasă. În timpul orei de geografie, se gândi numai la bunica
și se întreba dacă va reveni cu bine acasă, pentru a-i face o bucurie.
Cu acest gând, puse în coșul de
cumpărături crema Doina pe care bunica o folosea în fiecare seară după ce se
întorsese din spital. Cu sănătatea nu mai avusese probleme foarte mari de
atunci, iar chipul i se lumina pe zi ce trece e la folosirea cremei, dar mai
ales pentru că se bucura enorm să-și vadă nepoata crescând frumos. Iar mâinile,
deși îi deveniră mai catifelate, nu se opreau din muncă. Deh, obișnuința, bat-o
vina. Mai ales că acum aveau un aliat de nădejde.
Mai adăugă în
coș și Doina – emulsie nutritivă cu
extract de castraveți, asta pentru îngrijirea ei personală. Îi plăcea
senzație de răcoare pe care i-o dădea emulsia în fiecare seară când o folosea. Își
simțea tenul încărcat de la praful și poluarea marelui oraș în care își
petrecea timpul. După aplicarea emulsiei-minune, pielea devine imediat mai
netedă, mai catifelată. O reală plăcere să se privească în oglindă.
Și încă o cremă
nutritivă tot pentru ea pe care mîinile ei o iubeau. Era o adevărată
binecuvântare când își răsfăța mâinile cu un strat de cremă Doina, și simțea cum
fiecare por îi este încântat de ingredientele naturale specifice întregii game
de produse.
Îi reveni în
minte reclama la Doina pe care o văzuse cu câteva zile în urmă, reclamă
realizată în colaborare cu Krem.
S-a amuzat foarte tare, dar îi plăcea felul în care se punea accent pe efectele
aproape magice pe care le avea Doina.
“Ce potrivire de cuvinte: cremă-Krem.
Foarte inspirați cei de la Farmec”,
își spuse zâmbind. Și își continuă cumpărăturile, tânjind după clipa când își
va strânge din nou în brațe dragii bunici.
Ultimul
articol scris pentru SuperBlog 2013
Friday, November 29, 2013
Parteneriatele în blogosferă
Parteneriatul în
blogosferă este un subiect nou pentru mine. Până în momentul de față nu îmi
amintesc să-mi fi trecut vreodată prin minte să îmi asociez blogul cu un site
sau o companie etc.
Asta poate din
cauza minții mele care nu este deloc business-oriented,
din contră, sunt o mare visătoare și motivul pentru care scriu pe blog este că îmi
face plăcere. Îmi place să îmi pun sufletul pe “foaie”, sub forma lui cea mai
artistică. Uneori sunt mulțumită de ce iese, alteori nu prea.
Un alt motiv
este că nu am scris ca să fac o afacere din asta, sau să am profit. Am luat
însă în calcul posibilitatea de a pune într-o carte toate postările. Dar acum
stau și mă întreb cât succes ar avea cartea respectivă dacă blogul meu, în
cazul de față, este reflexia mea fidelă. Adică nu este deloc popular. Are câteva
mii de vizite, dar nu primesc aproape niciodată comentarii.
Blogul
este destul de nou și se află în foarte puține blog-roll-uri, deci foarte
puține partneriate. L-am creat acum aproximativ doi ani și jumătate, dar scriu
de pe la 10 ani. Temele abordate nu sunt foarte diverse și abordarea mea este
mai degrabă literară. În principiu, scriu pentru sufletul meu, nu din egoism,
ci pentru că vreau ca mesajele pe care le transmit să fie naturale, motiv
pentru care nu mă voi plia niciodată pe un anumit stil dacă nu mă simt
confortabil cu acesta.
Însă, pe de altă
parte, mă gândesc că până și cele mai bune și eficiente produse au nevoie de sprijin,
de reclamă, de o mână de ajutor pentru a fi descoperite și ulterior apreciate.
Nu spun că blogul meu este printre cele mai bune, dar consider că este undeva
pe aproape. I-ar trebui putin PR, ce-i drept, un parteneriat de pildă. Analizând
mai mult situația, îmi dau seama că ar trebui să iau în calcul posibilitatea unui
asemenea parteneriat.
O analogie care îmi vine acum în minte este cea
a unei edituri și o carte bine scrisă. Oricât de bună ar fi cartea respectivă,
oricât de interesant și original ar fi subiectul, nu s-ar vinde prea bine dacă
nu ar exista respectiva editură care să o sprijine și să o promoveze. Iar dacă
respectiva carte ar fi suficient de atractivă în rândul cititorilor, atunci editura
ar avea de câștigat, pe termen lung sau scurt, autorul ar avea beneficii
materiale și împlinire sufletească, iar cititorii ar fi încântați.
Aș mai putea
face o analogie de la actualul job. Clienții achiziționează produse de la
compania pentru care lucrez, ambele părți asumându-și imaginea pe care și-o
creează datorită asocierii reciproce.
Astfel, compania respectivă beneficiază de
reclama pe care clienții i-o fac (gratuit sau nu) pentru că, în cel mai fericit
caz, sunt mulțumiți de ceea ce primesc.
Cred
că aceleași reguli (nescrise) s-ar aplica și în cazul unui parteneriat blog-firmă
/ companie sau blog-blog.
Reclama
ar trebui să fie recirpocă și ambele părți ar trebui să aibă de câștigat. Însă trebuie să existe o potrivire de ambele
părți, o perspectivă și niște principii comune. Mă îndoiesc că o companie IT
și-ar asocia imaginea cu blogul meu, de exemplu, având în vedere tehnicitatea
unuia și sensibilitatea celuilalt.
Pe scurt, pentru
ca toată lumea să aibă de câștigat, este nevoie de o asociere a unui blog cu un
partener (sau invers) cu care să fie “pe aceeași lungime de undă”, să aibă mai
mult sau mai puțin același traseu și interese comune.
Un exemplu concret al avantajelor parteneriatelor
în blogosferă: aici mpă refer la beneficii pentru o a “treia parte”. Dacă nu exista parteneriatul superblog cu site-ul www.comunicatedepresa.ro, nu știu cum și
dacă as fi aflat de superblog (este prima ediție la care particip).
S-a întâmplat
așa: trebuia să scriu un comunicat de presă pentru un
proiect în care eram implicată la momentul respctiv. Pentru că nu mai scrisesem
de pe vremea facultății un asemenea text am cautat pe google, în speranța că
voi gasi câteva informații de bază. Așa am ajuns pe www.comunicatedepresa.ro (de existența căruia
știam) și am dat peste un comunicat de presă, despre ce credeți? Exact : SuperBlog 2013,
ediția de toamnă! Am decis imediat că voi participa.
Apoi am mai
citit câteva artciole de pe site-ul concursului, interviuri cu participanții
(si câștigatorii, unii actuali parteneri) edițiilor trecute ceea ce m-a
entuziasmat și mai tare. Am zăbovit puțin asupra interviurilor cu Irealia și Mnealui ceea ce mi-a sporit interesul față de concurs
și de comunitatea bloggerilor.
Tot scriind la
acest articol, poate este o idee indusă, poate nu, dar cred că un astfel de
parteneriat te ajută să crești ca și blogger, să te dezvolți altfel, poate chiar
și să îți conturezi o strategie asupra a ceea ce vrei să faci cu blogul mai departe.
Nu sunt sigură
dacă faptul că am participat la SuperBlog reprezintă un parteneriat sau nu, dar
să zicem că este. Pentru mine participarea la acesta a contat si contează foarte
mult.
Ce beneficii am eu:
-
- Nu știu să îmi creez vizibilitate și să îmi fac
reclamă, oricât de bună ar fi munca pe care o depun la un moment dat
- -
Am
scris despre subiecte despre care nu credeam că voi (putea) scrie vreodată
- -
Și în
moduri inedite aș spune, creând scenarii cu personaje diverse
- -
Parcă
am mai urcat câteva locuri în topul Zelist
- -
Participarea
la SuperBlog mi-a deschis noi orizonturi. Aveam de ceva vreme în plan să scriu
o carte (UNA), un roman mai exact. Ei bine, acum, la final de concurs știu că
voi scrie cel puțin trei (deci o să mai auziți de mine :) ). Va fi romanul respectiv, o carte cu impresii și diverse aspecte
psihologice pe care le-am trăit și observat și o carte cu basme. Mulțumesc
SuperBlog!
- - Recompense
materiale? Locul din clasament nu prea mă ajută. Și sincer chiar nu contează.
Satisfacția spirituală este imensă și compensează deja orice premiu.
Ce beneficii are SuperBlog:
-
Mai greu
de spus. Din punctul meu de vedere, numărul mai mare de participanți din această ediție (comparativ cu cea din
primăvară) a crescut, chiar dacă nu toți au rămas în competiție până la
sfârșit. Această creștere a sporit, cu siguranță, notorietatea concursului, o
răsplată binemeritată, aș vrea să subliniez.
Ce beneficii au sponsorii:
-
Aici
este mai ușor. Și-au asociat imaginea cu un concurs în plină dezvoltare dar și
cu bloguri foarte vizitate și apreciate.
Concluzii:
Parteneriatele în blogosferă sunt foarte utile pentru toți cei
implicați, însă este o chestiune ce ține de alegerea și opțiunile fiecăruia, de
nevoile și perspectivele fiecăruia. Beneficiile vor veni atâta timp cât există respect,
încredere, promovare, sprijin reciproce.
Articol scris pentru SuperBlog 2013
Subscribe to:
Posts (Atom)
Un 2024 cât mai bun!
Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...
-
Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...