Thursday, August 29, 2019

86 vs. 33




Unul dintre citatele mele preferate este "Ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată."  al lui Octavian Paler.  De foarte multe ori m-a apăsat greutatea acestor vorbe în diverse situații din viață, când am lăsat lucruri "pentru mai târziu", iar "mai târziu" devine "prea târziu", contextul nu mai e favorabil sau potrivit pentru ceea ce am amânat.

În acelaşi registru, îmi dau seama că uneori, ceea ce nu scriu la timp, nu mai scriu niciodată. Pentru că nu mai are sens, pentru că nu mai simt ceea ce simțeam atunci când mi-a venit ideea prima oară şi aş scrie automat.

Un caz concret este un text pe care l-aş fi intitulat după o povestioară de-a lui Ionel Teodoreanu: "Bunicul a fost, bunica este." 

Nu mai ştiu exact ce voiam să scriu. Am lăsat ideea suspendată de mai mulți ani, iar bunica s-a stins şi ea anul acesta în iunie.

Ar fi împlinit 86 de ani în iulie, 86 fiind şi anul meu de naştere. Iar eu am împlinit 33 anul acest, 33 fiind anul ei de naştere.

Textul de care ziceam mai sus nu mai are sens, dar voi scrie altceva curând despre ei doi, bunicii mei, în casa şi curtea cărora am petrecut multe zile de vacanță, ce mi-au marcat frumos copilăria.





12 comments:

  1. Dumnezeu sa o odihneasca in pace!

    ReplyDelete
  2. Un gand catre cei care nu mai sunt e bun oricand. :) Inteleg bine ceea ce zici, pentru ca... :)
    Mie imi este greu sa scriu despre cei dragi care nu mai sunt, desi as vrea sa-i amintesc si altfel decat in gand. :)

    E interesanta "potrivirea anilor". :) Ce spirit de observatie ai!
    Sa fii bine iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am observat chestia cu anii la multr persoane, inclusiv la părinții mei :)
      Chiar este greu să scrii despre cei ce nu mai sunt, dar e şi frumos cumva. Un elogiu pentru ce au însemnat îm viața noastră.

      Weekend frumos!

      Delete
  3. Poate nu mai are acelasi sens, dar sens are.
    Imbratisari cu mult drag!! :*

    ps: si da, stiu cum este sa nu scrii la timp ceva, pentru ca nu te gandeai ca acel moment care ar putea scimba totul ar putea fi dupa usa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai dreptate. Are un sens, chiar dacă diferit. :)
      Weekend frumos!

      Delete
  4. Te inteleg asa bine! Motivul pentru care scriu a fost tocmai sa nu-i uit si sa-i fac sa mai fie... E un pic haotic, dar asta-i. Am scris atunci cand sufeream mult, acum doar mai corectez ici colo.
    Eu cred ca are sens. Tu hotarasti insa ce-i mai bine, pentru tine. Tare ciudate par cifrele, dar se intampla.
    :) Numai bine! cu drag,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bine gandit! Ce-i scris, ramane. Si fotografiile. Si gandurile frumoase despre ei.
      Weekend frumos! 😘

      Delete
  5. gandul la bunici ma face mai buna, imi umezeste ochii si -mi atinge simturile.


    "O lacrima mi se intinde pe obraz
    Pentru ca si bunicii mei far' de ragaz
    aveau de toate precum zici,
    Aveau si vaci, si capre si urzici..." (by Anca)

    mai jos gasesti postarile mele despre bunici:

    https://housyscolors.blogspot.com/2015/11/o-soba-si-multe-amintiri.html

    https://housyscolors.blogspot.com/2019/08/bunicul-si-bunica.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai scris foarte frumos! Iti multumesc pentru vizita. Te mai astept pe aici! 😊
      O sa-ti urmaresc cu drag blogul!
      O zi frumoasa!

      Delete
    2. Merci. Am mai fost si voi reveni :)
      Iti astept postarea despre bunici, recalculata si regandita...

      Delete
  6. gandul la bunici ma face mai buna, imi umezeste ochii si -mi atinge simturile.


    "O lacrima mi se intinde pe obraz
    Pentru ca si bunicii mei far' de ragaz
    aveau de toate precum zici,
    Aveau si vaci, si capre si urzici..." (by Anca)

    mai jos gasesti postarile mele despre bunici:

    https://housyscolors.blogspot.com/2015/11/o-soba-si-multe-amintiri.html

    https://housyscolors.blogspot.com/2019/08/bunicul-si-bunica.html

    ReplyDelete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...