Thursday, August 15, 2019

Mă numesc Haos

Photo by Daniele Levis Pelusi on Unsplash

Mă numesc Haos.

Locuiesc în sertarul din bucătăria ta, amestecând, uneori, tacâmurile pentru ca tu să te stresezi când așezi masa și nimerești trei furculițe la rând în spațiul pentru linguri. 

Tot eu mai adaug câte o rufă neagră sau colorată printre cele albe atunci când le bagi la spălat.

Alteori, mă găsești în șifonier, printre hainele pe care le-ai aranjat frumos cu nici trei zile în urmă. Nu ți se pare mai interesant să găsești șosete desperecheate pe ici, pe colo? Sau tricourile celui mic amestecate cu pantalonii scurți?

Dacă mă cauți bine, o să dai de mine în frigider, unde unele legume ajung, ca prin minune, pe vreo caserolă cu mâncare, iar untul ascuns după o oală cu ciorbă.

Și ce crezi? Nici dacă ieși din casă nu scapi de mine. Ai stat vreodată în traficul din capitală când plouă? Mhmmm, tot eu sunt, ai ghicit! 

Fii atentă aici! La asta nu te așteptai! Uneori mă găsești fix în mintea ta. Atunci când nu mai știi unde ai pus cheile de la casă, când pășești hotărâtă într-o încăpere, dar uiți imediat de ce te-ai dus acolo, când mergi la supermarket cu o listă întreagă de cumpărături de pe care tot uiți să bifezi ceva, înseamnă că am fost cu tine acolo. Ți-am ținut de urât și ți-am fâstâcit creierul. Tre' să mă distrez și eu un pic, înțelegi?

Cel mai mișto e când îți amestec gândurile, când mă joc cu sentimentele tale, cu emoțiile și, mai ales, cu stările. Când te fac să treci într-o secundă de la entuziasm la tristețe, de la bună dispoziție la furie, de la râs la plâns. Ahaaam, tot eu sunt! 

Și îmi place când apar, pe neașteptate, în relațiile tale și te fac să arunci vorbe aiurea-n tramvai, cutremurând, uneori, pacea cu cei din jurul tău.

Acum spune tu: nu-i așa că viața ar fi atâââât de plictisitoare fără mine? Nu? Ei, nu! 
E plăcut aici, la tine. Mai stau! Motivul cel mai bun pentru care mai stau este că tu m-ai creat și mi-ai făcut loc în viața ta. Și tot tu mă alimentezi și te încăpățânezi să mă ții aproape, fără să-ți dai seama. La asta nu te-ai gândit până acum, nu?

Pot doar să îți doresc cât mai multe zile fără mine. Dar asta depinde de tine, știi?

Pupici cu sclipici,
Al tău, pentru totdeauna,
Haos 💓



4 comments:

  1. Ma bucur sa te cunosc, Haos al Izabelei! :) Ar trebui sa-ti fac cunostinta cu Haosul meu - semanati. :)

    Zile senine iti doresc, Izabela!

    ReplyDelete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...