Wednesday, December 18, 2019

Un colind pe zi (4) - Măruț mărgăritar


Cum ieri am ratat postarea dedicată unui colind pe zi și cum nici nu am porgramat din timp, astăzi voi posta două colinde.

Acesta îmi place tare mult. Este un colind tradițional, varianta populară din Ardeal. Mi-a plăcut tare mult când l-am reascultat anul trecut după mulți ani. 


Crăciunul trecut l-am ascultat de foarte multe ori, când au fost părinții mei iubiși în vizită, iar de atunci colindul îmi este și mai drag. Anul acesta îi vom vizita noi pe ei. 🥰



MĂRUȚ MĂRGĂRITAR 

Noi umblam sa colindam
Marut margaritar
Noi umblam sa colindam

Pe la curti de boieri mari
Marut margaritar
Pe la curti de boieri mari

Da’ boierii nu-s acasa
Marut margaritar
Da’ boierii nu-s acasa

Ca-s plecati la vanatoare
Marut margaritar
Sa vaneze caprioare

Caprioare n-or aflat
Marut margaritar
Numa-un pui de iepuras

Tinse pusca sa-l impuste
Marut margaritar
Si sageata sa-l sagete

Hop hop hop nu ma tintire
Marut margaritar
Ca eu nu-s ce par a fire

Ca-s Ionul Santionul
Marut margaritar
Ca-s Ionul Santionul


Nanasul lui Dumnezeu
Marut margaritar
Nanasul lui Dumnezeu

Si m-o blestemat Maica
Marut margaritar
Si m-o blestemat Maica

Sa fiu fiara de padure
Marut margaritar
Sa fiu fiara de padure

Noua ani si noua luni
Marut margaritar
Si pe-atatea saptamani

Dac-acelea plinile-oi
Marut margaritar
Jos la tara in Savoi

Biserici deschide-mi-oi
Marut margaritar
Slujbe mandre face-voi

Sa fii gazda sanatoasa
Marut margaritar
C-ai primit colinda noastra

Si la anul cand venim
Marut margaritar
Mai bogati sa va gasim

 

No comments:

Post a Comment

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...