Sunday, August 31, 2014

Când vara și toamna se țin de mână...



                Am sosit în vacanță de mână cu vara cea încoronată de soare, de maci îmbujorați, de zâmbetele sfioase ale florii-soarelui. Vara... cea veșnic în straie strălucitoare de sărbătoare.
                Două săptâmâni am alergat, am cântat, am visat, am trăit... Cu soarele-n păr, smulgându-mi zâmbete copilăreşti; cu sufletu-mi plimbându-se nestingherit prin grădina plină de culori a casei părinteşti; cu cerul albastru umplându-mi ochii de o limpezime divină; cu tălpile goale prin iarbă, strivind cu vinovăţie voită roua neatinsă a dimineţii; cu ploile văratice şi răcoroase, încununate de curcubeie efemere...

                Acum îmi iau rămas bun de la vacanţa prea scurtă, de la binecuvântatele locuri ale copilăriei, de la părinţii privindu-mă din poartă cum plec...
                Îmi iau rămas bun, călcând cu îndrăzneală pe covorul pe care toamna l-a ţesut cu îndemânare şi pasiune de artist.
Plec, numărând frunzele care cad triste din copaci, în melancolia prelungită a fumului de foc de lemne, a dimineţilor răcoroase, pudrate cu brumă...

...
Când am plecat, soarele s-a ascuns de ciudă printre norii mohorâţi. Şi-au curs lacrimi grele din cer, îngânându-mi sufletul fără să ştie, pe cât de pustiu şi trist, pe atât de plin şi reîmprospătat după o altă vacanţă de colecţie...

La sfârşit de august, vara şi toamna se ţin de mână, valsând printre amintiri, printre nostalgiile unui suflet de copil aflat încă în vacanţă...





No comments:

Post a Comment

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...