Monday, September 16, 2019

Jurnal (10) - luni, 16 septembrie 2019


✿ Pentru azi… 
luni, 16 septembrie 2019, 14:00

✿ Afară…  este cald, vreme încă însorită. Croncăne ciorile a toamnă și a vreme friguroasă ce se întrezărește în următoarele zile.
✿ În bucătărie… mazăre simplă, ciorbă de legume, piure cu carne de porc în sos.
✿ În casă… Liniște și pace. David doarme.
✿ Sunt îmbrăcată…  ultra lejer, ca la mama acasă 😁
✿ Ascult…   o minune de melodie descoperită cu mulți ani în urmă: Gabrielle Aplin - The Power of Love
✿ Citesc… Bloguri și în paralel cărțile de mai jos pentru a bifa lecturile propuse pentru luna asta:
- Părinți liniștiți, copii fericiți - Dr. Laura Markham
- Ce se întâmplă în iubire - Alain de Botton
Merge mai greu pentru că am citit adesea doar în metrou.
✿ Scriu... Versuri și povestioare, postări noi pe blogul de mămică:  Mămica cu tatuaj
✿ Intenționez… să fac o prjitură delicioasă, dar baby friendly.
✿ Îmi dorescSă treacă timpul muuuuult mai încet.
✿ Sunt recunoscătoare… că suntem toți sănătoși și veseli
✿ Aştept cu nerăbdare… nimic. Mă bucur de pezent
✿ Îmi place… am putut să-mi iau concediu într-o perioadă cu vreme atât de plăcută.
✿ Nu-mi place… că au început să apară ploșnițele. Știu că nu fac nimic rău, dar nu le suport. Am o adevărată fobie de insecte în general.
✿ Săptămâna care a trecut… a fost o săptămână încă lejeră la muncă. Am lenevit cam mult după program.
✿ Ieri… Am revenit la țară unde voi petrece o săptămână cu David și mă voi bucura de peisajul tomnatic
✿ Azi...  Voi găti ceva mai pe seară și citesc cât de mult pot
✿ Un citat preferat pentru azi... Şi trece trenul copilăriei și nu se oprește decât la vămile cerului." Ionuț Caragea
 O fotografie  de astăzi: 




*** idee de jurnal preluată de la bloguri prietene*** 

7 comments:

  1. Ploșnițele ... Cred ca ai încurcat insectele ... Brrr!!!
    Ploșnițele sunt groaznic de rele, ciupesc rau de tot, mai ales noaptea si se ascund în asternuturi si saltele sau mobila si trebuie sa chemi deratizarea daca vrei sa scapi de ele! Zau! 😅
    Cat de fericit trebuie sa fie David ca stai cu el!
    Sa aveti o saptamana minunata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, pai astea despre care am scris sunt cele de cereale. Nu stiu daca sunt si daunatoare. Sunt mari si urate si se strecoara in perioada asta de nopti racoroase si zile calduroase. Mai ales printre haine. Stiu ca sunt si unele de care intr-adevar scapi doar cu solutii speciale. Oricum are fi, I hate them all :)))
      De astea de cereale scapam doar cand vine frigul cu adevarat.

      Mai jos niste info despre odioasa insect :))))
      Desi este o insecta specifica marilor culturi agricole (grau), spre finalul sezonului agricol (septembrie - octombrie), din cauza lipsei de hrana, plosnita graului migreaza spre zonele urbane, constituindu-se intr-un factor de disconfort pentru populatie. Inofensiva, in sensul biologic al termenului, pentru om, provoaca o stare de repulsie prin mirosul puternic pe care il raspandeste atunci cand este strivita. De culoare maron sau verde (in cazul exemplarelor tinere) plosnita agricola este un "daunator".
      https://www.pestcontrol-expert.ro/blog/plosnita-cerealelor_info/

      Delete
  2. Aaaa ... le stiu si pe alea! Nu stiam ca fac parte din aceasi familie mare si cu miros groaznic! Cica alea de cereal se numesc Heteroptere, iar alea de pat Cimex lectularius, dar sunt si la gaini si porumbei ... groaznic! Brrr ...
    Hai ca am mai învatat ceva azi! 😅

    ReplyDelete
  3. Si pe mine ma cam "tulbura" insectele! :)
    Ah! Cred ca le cunosc pe zburatoarele de care zici! In ultimii ani nu am mai vazut, dar imi amintesc ca, seara, in special, auzeam un "baaaz" si imediat stiam ca a intrat una din aceea - le prindeam cu borcanul si le aruncam de unde au venit!
    Facand abstractie de insecte, e minunat prezentul vostru. :)
    Numai bine!

    ReplyDelete
  4. Liniște si pace la voi, super frumos!

    ReplyDelete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...