Sunday, September 22, 2019

Lecturi de toamnă (2)




Menționam aici poeziile pe care le-am dedicat toamnei în viața de blogger, să-i zicem. 

Mai jos, sunt câteva titluri de proză descriptivă.
Cele mai dragi mie sunt primele două din listă, scrise într-un concediu de pe la finalul verii, în grădina casei părintești. Am petrecut acolo două săptămâni întregi, înaintea cărora mă topisem efectiv de dorul de acasă. De acel "acasă" ca pe vremuri, ca în copilărie, să pot să mă bucur intens de fiecare frunză ce cade, de fiecare floare legănându-se în vânt, de fiecare croncănit de ciori și câte altele.

Au fost două săptămâni de concediu în care mi-am făcut plinul, dar tot mai voiam.

Atunci, vara și toamna se întâlneau tiptil printre flori, stăteau la povești, cochetau pe rând cu soarele, iar, când vara nu era atentă, toamna, mai punea o pată de culoare printre frunze, printre crengi.

Spre final, cele două zâne ale naturii, se salutau de rămas bun, vara făcându-i loc toamnei în pași de dans.

Sper să vă placă! 

P.S. Trandafirul din imagine a fost plantat de bunica mea în grădină. Lăstarul (cred că așa se numește) l-a luat de la un trandafir primit de mine de la soțul meu. 

Doruri neștiute, nespuse, nescrise   
Când vara și toamna se țin de mână  
Miresmele copilăriei (2)  
Miresmele copilăriei (4)  
Dup-amiază de toamnă   
În stare de toamnă  



10 comments:

  1. Un trandafir oferit cu iubire - si primita la fel - n-avea cum sa "nu se prinda". Ce idee frumoasa a avut buni a ta - s-a si priceput sa planteze o amintire atat de frumoasa.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, mă bucur mult că s-a gândit să facă asta :)

      Delete
  2. Cei mai frumosi trandafiri infloresc toamna!

    ReplyDelete
  3. Am salvat si eu odata um fir de bambus dintr-un buchet. A supravietuit cativa ani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Când le pui cu drag, se prind și chiar țin. :)

      Delete
  4. Buni a ta are (avea?) degetele "verzi"!
    Asa spun olandezii despre o persoana care este buna la gradinarit!
    Frumos trandafirul, as vrea sa stiu si eu cum a procedat bunica ta?!
    Saptamana placuta!
    Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu știam expresia cu degetele verzi. Dar așa este. Nu prea știu cum a procedat și nu am cum s-o mai întreb. Sunt 6 ani de când nu mai este…

      Pe Google cred că găsești ceva metode. Care sper să și meargă :)

      O zi frumoasă!

      Delete
  5. clar, toamna inspira ! pe mine, pe tine, pe altii!
    are darul asta!
    si ne bucura!
    desi, uneori ne intristeaza, in final o iubim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, toamna ne provoacă un amalgam de sentimente și emoții, dar ne face creativi :)

      Delete

Un 2024 cât mai bun!

Pexels: Jill Wellington Sunt aproape 3 ani de când nu am mai scris aici și mai pe nicăieri. Prioritățile au fost altele, viața s-a scurs ori...